יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

Back To School- Day 1

כמדי שנה, מס' שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, אני מוצאת את עצמי מכינה ומשדרגת ציוד לביה"ס, ומעלה הדרכות מצולמות בנושא.
זה התחיל מעיצוב מחברות, עיצוב לוחות שעם, עפרונות, ספרים, יומנים והיד עוד נטויה, והמשיך בגאווה גדולה לראות את המוצרים שעיצבתי נעוצים בלוחות השראה בפינטרסט.
כיום הזמינות של חומרי גלם לעיצוב ומוצרים לשימוש משרדי היא גדולה במיוחד בקרב הסניפים של הרשתות הזולות כדוגמת 'מוזלים', 'הכל בדולר' ודומיהן.
הפוסט הזה הוא הראשון בסדרת פוסטים של רעיונות לשדרוג ועיצוב ברוח החזרה לביה"ס.
למעשה הוא אמור היה להיות השני בסדרה, כיוון שבכל המוצרים אותם עיצבתי, נעשה שימוש מקסימלי בשאריות נייר מאלבום/יומן שעוצב לכבוד שנת הלימודים, ורציתי דווקא להתחיל עם רעיונות והשראה לשידרוג.
אתחיל עם לוח עץ פשוט בעל קליפס/תופסן לניירות, עליו תחילה פשוט הדבקתי בלי לחשוב יותר מדי, כל מיני שאריות נייר מדוגמות, וכשהקומפוזיציה פחות או יותר נראתה לי לעין, הוספתי קישוטים ואביזרי עיצוב ברוח ביה"ס.
סרגל העץ הוא להמחשה עבור אורכו של הלוח, כ-30 ס"מ
מעצם עיצוב הלוח כלוח ממו, הוספתי מדבקת לוח גירי ועיפרון לבן שבאמצעותו ניתן לכתוב על גבי המדבקה, אותו קשרתי בחוט כותנה לתופסן המתכת.
לבנות חובבות הסקראפ, המדבקה היא מליין מקסים של חב' Pink Paislee, בשם 'Daily Junque'
טיפ: המדבקה לאחר שמסירים אותה מנייר האריזה היא דקיקה מאוד למגע. מאחר והניירות על גבי הלוח הודבקו בשכבות שיצרו גבהים שונים, הן מנעו בעצם מהמדבקה להידבק באופן חלק למגע והבדלי הגבהים ניכרו לעין מתחת למדבקה.
לכן, במקרה כזה, ראשית יש להדביק על גבי נייר עבה כדוגמת קארדסטוק או נייר קאנסון, ואז אפשר לגזור אותה בעדינות מסביב לקווי המתאר, ומתקבל מעין קישוט קשיח כמו צ'יפבורד שאותו כבר מדביקים באמצעות דבק.
על גבי מדבקת הלוח הגירי, ניתן לכתוב כאמור באמצעות העיפרון הלבן, או בעזרת גיר כמובן.
כאן בדוגמה, שירבוט אותיות ה-ABC נעשה באמצעות טוש גירי בגוון לבן של Zig, אותו מייבאת חב' גורי לינרו לארץ.
הטוש מיועד לכתיבה על לוח גיר, חלונות, מראות וקרמיקה.
את הטושים במגוון רחב של צבעים ניתן להשיג בחנות המקוונת של netanella.com
והנה הצצה לחומרים נוספים ששימשו לעיצוב הלוח:
שאריות נייר, מדבקות וקישוטי עץ מליין מקסים של חב' Prima בשם 'School Memories'. ניירות מדוגמים אחרונים וקישוטי עץ בנושא בי"ס ניתן להשיג בחנות 'איקס מיקס'.
וואשי טייפ מדהים של חב' Cavallini, בדוגמת אלפבית ומספרים, המלווה אותי נאמנה כבר שנים, ניתן להשיג באתר של חב' 'יולטה' ובחנות הפיסית החדשה במסריק 19 ת"א.
אטבי מתכת של חב' Maya Road, סיכות מתפצלות ואותיות לבנות עם דוגמת תיפורים שחורים מסביב לגופן של חב' American Crafts, ניתן להשיג גם בחנות 'איקס מיקס'.
שאריות הנייר, אותן גזרתי כביכול לפתקים, הן מתוך דף בדוגמת מחברת שורות, עליהן בקצוות כמו גם על קישוטי העץ, עברתי בעדינות עם דיו פיגמנטי- Eye Drops
טיפ נוסף, שאותי אישית מאוד מייעל בעבודה, הוא הדוגמה הבאה של מדבקות הצ'יפבורד בהן השתמשתי.
מדובר בקופסה של חב' fancy pants, שהתגלתה כקופסת הפתעות, שפשוט מלווה אותי כבר שנים באינספור עיצובים בנושא החזרה לביה"ס. מאחר והיא מכילה כמות נכבדת של מדבקות עם גב דביק, במקום לשפוך בכל פעם מחדש את תכולה ולנבור מה הכי מתאים באותו הרגע לצורך העיצוב, לקחתי ניילון/שמרדף שקוף בגודל A4, כשלתוכו הכנסתי נייר בריסטול/קארדסטוק על מנת שיהיה יציב, ופשוט הדבקתי עליו את כל המדבקות באופן שניתן לראות אותן בבירור, והן ניתנות להדבקה חוזרת ולא נהרסות בצורה הזאת.
כך הן נראות על גבי השמרדף
העיצוב הבא, מחזיר אותי אישית, לאהבתי לעיצוב ושדרוג מחברות.
הפעם בחרתי לעצב שלישיית מחברות שנמכרה כסט מחברות כיס, ושוב הן דוגמו מפסים פסים של שאריות נייר בלבד,
בתוספת נגיעות וואשי טייפ.
הטוויסט הפעם היה מבחינתי לעצב את אחת המחברות כולה בנייר ויניל שחור  Chalkboard, שכמובן ניתן לכתוב עליו בגיר. גודלו 30/30 של חב' Brookie Crafts.
יחד איתו דיגמתי לוח עץ פשוט הנמכר ברשת 'מוזלים', רק שהפעם בחרתי דווקא פשוט להדביק עליו מדבקה מתוך ליין המדבקות של יעל יניב, עם הכיתוב: 'It's A Kind Of Magic' שהתאים לי בול לאווירה שבה עבדתי.
כך גם על המחברת, בחרתי להדביק מילות השראה מאותו ליין מדבקות Inspire, Enjoy, Create.
את מדבקות המילים ניתן למצוא בחנות של יעל יניב במרמלדה מרקט
והעיצוב השלישי והאחרון להיום, הוא שלישיית קופסאות עץ קטנות (שלושתן ביחד עלו פחות מעשרים שקלים), אותן דיגמתי בניירות בתוספת מדבקות צ'יפבורד כקישוט. עבודה פשוטה יחסית ולא מורכבת, רק למדוד את הקופסה על כל חלקיה מלפנים, מאחור ובצדדים, ובהתאם לחתוך את הניירות איתם רוצים לדגם.
דבק, נייר ומספריים וכמובן, כמות נכבדת של אהבה ליצירה עצמה....
 כאן בתמונה ניתן לראות כיצד מחברות הכיס מוצאות בקופסאות את מקומן.
לסיכום, יצא אמנם פוסט ארוך, אבל כל זאת מתוך רצון לשתף ביכולת להביט מסביב, לאו דווקא בחומרים היקרים, אלא גם בחומרי הגלם, ופשוט לתת יד חופשית לדמיון.

המשך יום שקט ורגוע,
באהבה, רותי.

6 תגובות:

Eshktana אמר/ה...

רותי, איזה כיף לראות שוב רשומה פרי עטך. עבודות מקסימות. תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

רותי כרגיל מקסים, חגיגה לעין ולנפש, היכן את רוכשת את מחברות הכיס והקופסאות הקטנות? טל אפרתי

Ruthie Tzchory אמר/ה...

תודה רבה יקירות! טל, מחברות הכיס הן של חב׳ פלפוט, ונמכרות כסט של שלישייה ומכילות 24 דפים, הן נמכרות ברשתות לציוד בי״ס. קופסאות העץ הקטנות נמכרות בסניפי ׳הפיראט האדום׳ ו׳מוזלים׳. שוב, תודה!

Unknown אמר/ה...

כמו תמיד, אלופה ומדהימה :-)

Ruthie Tzchory אמר/ה...

תודה רבה לך עינת יקרה!

אנונימי אמר/ה...

תוכלי בבקשה לומר לי איפה לוח העץ עם הקליפס?