יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

Back To School- Day 2

ברשומה זו הפעם אני מעלה אלבום בי"ס, בקונספט קצת שונה מהרגיל, שעוצב מליין הדפים School Memories של חב' Prima. עם כל הקישוטים ושאריות הנייר הגזורות שנותרו בסיום הכנת האלבום, עוצבו הפריטים ברשומה הקודמת.
מאחר ופרוייקט חזרה לביה"ס שהתחלתי להעלות לבלוג, מתבסס על הרעיון של שדרוג ועיצוב מחדש של חומרי גלם שונים, אתחיל קודם בדוגמה של שידרוג קליל, הנגיש לכולם, צנצנות.
השתמשתי בצנצנות ריקות של ריבה, צרות, מוארכות מעט ונקיות בסגנון. צנצנות עם 'שיק':)
במקרה שלי אורכן הוא 12 ס"מ.
בחרתי לדגם אותם בדפים בסגנון וינטאג', שישלימו את סדרת העיצובים שהכנתי עבור שתי הרשומות הראשונות בנושא. באותה המידה ניתן גם להשתמש בשאריות נייר, במידה ויש מספיק אורך. לכל מי שידה נוגעת בסקראפ, הניירות הן מליין בשם Cartographer של חב' Prima, אותם חתכתי אותם לרצועות ברוחב 9 ס"מ, כך שהצנצנות יהיו חשופות מעט בשתי הקצוות. לעבודה מדוייקת יותר ממליצה להדביק באמצעות דבק דו צדדי, את מכשיר החיתוך יכולים גם להחליף סרגל מתכת וסכין חיתוך, שעושים עבודה מצויינת גם כן.
תוספת של חוט חבל דק, קישוט עץ קטנטן וזהו! הנייר המדוגם כבר עושה את כל העבודה. כמה פשוט ככה יפה...
ולאחר שדרוג קליל, הגיע תורו של האלבום. מידותיו הן  27/25 ס"מ ומכיל תשע כפולות מעוצבות. אמנם המידות די קרובות לגודלם המקורי של הדפים המדוגמים 30/30 ס"מ, אבל מלכתחילה לא רציתי להכין משהו סטנדרטי, כיוון שהרעיון העיצובי מאחוריו הוא מעין אלבום/יומן תיעודי לאו דווקא של תמונות, אלא של תוצר מגניב, בסגנון המתאים לטינאייג'רים של ימינו, בו ניתן לצרף פתקים, שירבוטים, תמונות אינסטגרם שאפשר יהיה להוסיף באמצעות סרטי וואשי טייפ או הדבקה פשוטה בגב התמונות.
אם כבר דיברתי על נושא הדבקת התמונות, אראה תחילה עוד שיטה נוספת להדבקה, פינות תמונה בעלות גב דביק, רק להצמיד לתמונה עצמה בפינות, להסיר את הנייר ולהדביק. חבילות של 100 מדבקות פינה נמכרות בחנויות לציוד משרדי.
למי שכבר עמוק בסקראפ, הנה מוצר מקסים מבית היוצר של מרתה סטיוארט, פאנץ' בדוגמת מדבקות פינה, כשהפלוס בשימוש בו הוא הפינות שניתן לפנצ'ץ בכל גוון שנבחר.
את הפאנץ' ניתן להשיג בחנות 'מסטיקים'.
תוספת עשירה במיוחד בעיצוב גם הפעם הם הוואשי טייפ של קאווליני, בדוגמת מספרים ואותיות. תמיד הם מוסיפים את הטאץ' הנכון והמדוייק לסגנון.
שנתחיל? כפולה ראשונה
העבודה בעיצוב הכפולות היא מאוד דינמית ומשתנה, על גבי דפי הרקע בהם אני בוחרת שישמשו לי כבסיס לעיצוב, אני משתמשת המון בשאריות וקרעי נייר בגדלים שונים, שכבות רבות של אלמנטים קישוטיים במרקמים שונים כמו עץ, בד, מתכת, חוטי טווין, וואשי טייפ וכל הנראה לעין באותו הרגע. שום כפולה אינה ולא יכולה להיות דומה לקודמתה, מה שגורם לעיצוב להיות הרבה יותר מעניין, כך שבכל פעם שמתבוננים מגלים עוד ועוד דברים חדשים. 
כפולה שנייה
כפולה שלישית
כל המסגרות המרובעות המופיעות באלבום מודבקות בפינות התחתונות ומעט בצדדים, ומיועדות 'להשחלת' תמונות אינסטגרם.
כפולה רביעית
בעמוד זה ניתן להבחין בכיס המיועד לשמירת דיסק תמונות. מאוד אוהבת להוסיף כיסים כאלה לאלבומים, בד"כ בסיומם. הפעם בחרתי דווקא לשלב באמצע האלבום.
כפולה חמישית
כפולה שישית
את הכפולה השביעית ושתי הנוספות בחרתי לסיים בדפים המעוצבים כמחברת שורות, לכתיבה אישית או אפילו עיצוב עצמי של החוויות שיתועדו בדרך.
טיפ אישי: חברות הסקראפ כיום מייצרות לכל ליין של דפים, סדרה שלמה של קישוטים תואמים, החל ממדבקות נייר וצ'יפבורד (מדבקות קרטון קשיחות), כפתורים, בראדים (סיכות מתפצלות), ניטים, סרטים, מוטיבים מעץ ועוד. מאוד קל והרבה יותר נוח ליוצרות בנייר, במיוחד לאלו שבתחילת דרכן ופחות מנוסות לעבוד עם קולקצייה בצורה כזאת. הבעיה שנוצרת מצד שני בצורת עבודה זו שזה מצרך די יקר, במיוחד כשזה לצורך תחביב.
אישית, על איכות נייר אני לא מתפשרת. הדבר ניכר לעין מבחינתי, הן בתוצר הסופי והן באיכות המוצר שאמור להחזיק שנים רבות ולספק את הצד המקבל. אבל באלמנטים קישוטיים, מאז שחדרו הרשתות הזולות כדוגמת 'הכל בדולר', אני כבר שנים מוסיפה למלאי הקיים של אלמנטים איכותיים אותם אני רוכשת לצורך עבודתי, מוצרים נלווים וקישוטים שמשדרגים בצורה נפלאה כל פרוייקט. ובכלל, כל העניין של המוצרים לעיצוב ושדרוג עצמי, להוציא 'יש מאין' הוא מאתגר וכיפי מעין עצמו.
הנה הצצה קטנה למוצרים הנמכרים ברשת 'מוזלים' בשקלים בודדים

הרשומה הבאה כבר תוקדש לצעירים ולצעירות שבחבורה, ילדי הכיתות הנמוכות.
הנאה מובטחת,
סוף שבוע שלו ושקט לכולנו.
באהבה, רותי.

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ראיתי ויצה מאלף

אנונימי אמר/ה...

כרגיל, מקסים ומעורר השראה! טל אפרתי.

אנונימי אמר/ה...

רותי האנונימי זו אילנה כי רק קחה הוא נוטן לי לשלוח תגובה

Eshktana אמר/ה...

רותי יקרה, האלבום כרגיל "בטוב טעם", רב שכבתי, ומעניין. תודה על ההשקעה הגדולה בפוסט. אש קטנה

Ruthie Tzchory אמר/ה...

תודה רבה לכן יקירות! העונג כולו שלי.