יום ראשון, 9 בספטמבר 2012

Scrap Lifting

סקראפבוק הוא תחביב שאין לו גבולות וכללים. הוא זמין לכל אחד ואחת שרוצים לעסוק בתחום. אך כמובן, כמו בכל מקצוע ובמיוחד כשמדובר בפן אמנותי העוסק בין היתר בשימור ותיעוד זכרונות אישיים ומורשת, שמירה על כללי האתיקה חשובה לא פחות. רבות מהעוסקות בתחום נוהגות לבקר בבלוגים שונים העוסקים בתחום זה, בגלריות, במגזיני סקראפ אינטרנטיים או אחרים בחיפוש אחר רעיונות חדשים וטכניקות שונות והשראה. כשמדובר במונח 'סקראפ ליפטינג', אנו בעצם מתכוונים להעתקה מלאה או חלקית של רעיון, עיצוב דף, כרטיס או כל פרוייקט אחר שנעשה בידי מעצב, תוך הצגת המקור ולאחריו העבודה שנעשתה על ידך וציון הפרוייקט כ'סקראפ ליפטינג' Scrap Lifting ולא כמובן כפרוייקט שנהגה על ידך לראשונה. לא משתמשים באותם הדפים או הקישוטים, אלא נצמדים פחות או יותר לסקיצה ולהעמדת האלמנטים במקומם. מכאן ועד להוסיף עוד ממך, זו כבר החלטה אישית של כל אחת במהלך העבודה.
אז לאחר ההסבר וההקדמה, בחרנו הפעם בצוות העיצוב של נתנאלה.קום להכין פרוייקט ליפטינג מסוג זה. מעבר לעובדה שזה נחמד, זה גם מראה כיצד כל אחת ואחת מאיתנו לקחה את ההשראה אותה בחרה כפרוייקט והביאה אותה למקום האישי שלה.
את הפרוייקט שלי בחרתי להכין בעקבות עבודה אותה הכינה אנה דוברובסקה. כן...אני עדיין נמצאת תחת השפעת הביקור של מלכת המיקס מדיה בארצנו הקטנטונת ועדיין מוקסמת מהמקצועיות והידע הרב שפיזרה כאן כמו אבקת קסמים לפני חזרתה לפולין.
עבודותיה של אנה מזוהות עם הוינטא'ג הכבד, שופעות חומרים של מיטב המיקס מדיה, מוטיבים ואלמנטים מתכתיים ושימוש בתמונות כהות בעיקר.
אז העתקה ממש לא ביצעתי, את הליפטינג שלי בחרתי לעשות בהשפעת האווירה הכללית של הדף, כאשר את האלמנטים הכבדים כביכול בדף המקורי של אנה החלפתי בפרחים וחיתוכי נייר אותם יצרתי שעידנו קצת את הפירוש שלי לדף, ותוך שינוי הסקיצה כתמונת ראי לסקיצה המקורית.
בחרתי תמונה של עדן אותה היא צילמה את עצמה דרך מכשיר האייפון. תמונה של רגע פשוט בו היא מחייכת אל עצמה אבל כ"כ יפה בעיניי.....
בכל זאת, כרמז לכל האלמנטים המיוחדים אותם מוסיפה אנה לעבודותיה, שירבבתי מוטיב יפהפה דמוי נורה
וסיכות מינאטוריות דמויות אטבי משרד
מאחר ובעוד ימים ספורים נחגוג את ראש השנה, בחרתי בסיום תהליך העבודה להכין מהחומרים על שולחן העבודה, כרטיס שנה טובה עם מוטיבים המרמזים על שנת יצירה:) בלי הרבה תכנון מוקדם מראש, וזאת התוצאה...
ועוד כמה מילים ברשותכן לפני סיום....מאחלת לכולנו בפרוס השנה החדשה שתהא זו שנה טובה, נפלאה ונהדרת יותר מקודמתה. שנה של הגשמת חלומות, מאוויים, יצירה אינסופית, שנאהב ולא פחות חשוב שנלמד לאהוב...
לכל המבקרים בבלוג, המגיבים והסמויים, תודה על הפרגון והתגובות מחממות הלב, ללא ספק הן הכוח והרוח הנושבת במפרשי היצירה והעשייה שלי, הם מקור הכח והצמיחה שלי.
בדיוק לפני שנה נכנסתי לצוות והצטרפתי לשאר החבורה המופלאה והמוכשרת שאני כ"כ מחוברת אליה..... אל זיקוקה הנהדרת, אל טניה הכה מוכשרת, אל הדרלינג המהממת, אל מניירות המשגעת ואל נושי המדהימה!! אוהבתו'תכן בנות.
ואיך אפשר בלי להודות לאחת והיחידה, נתנאלה, על מי, על מה ובעיקר על האדם הנפלא שהיא, ותאמינו לי.......אין כמוה. בתמיכה, במילים החמות, בחכמה ובנסיון שלה, ובעיקר ביד החופשית בעשייה שהיא נותנת לנו לכל אורך הדרך...
זהו...מזמינה אתכן לבקר בבלוגים של המוכשרות שמניתי ולהנות מסקראפ ליפטינג במיטבו, תוצרת נתנאלה.קום

החומרים ששימשו בתהליך העבודה:
Prima- Almanac Collection- "Agenda" #844158
Notary" #844141"
Composition" #844097"
Edison" #844134"
Toile" #844103"
Shaffer #844127"
Prima- Romance Novel- 6*6 paper stack #845070
Prima- Chipboard Stickers #554835
Prima Flowers- VINETTA Almanac #556211
VINETTA Nature Garden #555887
PERLE BEBE Nature Garden #555856
Essentials Flights Of Fancy Lg #539726
Prima- Vintage Trinkets- typo bulbs 2 #891534
Tim Holtz- Mini Paper Clips #TH92791
Stamp En Dous- Clipboard Combo #167957
Kaiser Craft- Timeless Icons- Collectables #057284
Hero Arts- Old French Writing #821872
American Crafts- Ink- Broun Sugar #595117
Tsukineko- Versa Fine- Vintage Sepia #380547
Onyx Black #380820

המשך שבוע נעים,
שלכן באהבה, רותי.

8 תגובות:

yael yaniv אמר/ה...

יקירתי המהממת-איזה דף משגע ומושקע והכרטיס מהמם!!! (הנורה הורסת <3)

עוד נדבר בלייב לפני השנה החדשה אבל בינתיים מאחלת לך רק רק טוב כמו שמגיע לך ושבשנה הקרובה ננצל את זה שתהיי באמת קרובה (-:

Keren Mostov אמר/ה...

כבר עברה לה שנה מאז שהצטרפת אלינו? כנראה שיש משהו באימרה שהזמן טס כשנהנים. היית הצלע החסרה והשלמת את המשבצת באלגנטיות, קלילות ואינסוף כישרון.
באהבה גדולה
אה, והדף משגע!

Einat's Art World אמר/ה...

הדף מהמם, עשיר בפריטים יפים ותמוה מקסימה. אהבתי מאד ששאבת השראה מאנה ויישמת אותה בסגנון המיוחד והאישי שלך.
גם הכרטיס מקסים, אהבתי מאד את מה שעשית עם הקליפס והאלמנטים היפים ששילבת.
מאחלת לך שנה חדשה מלאה בהשראה והנאה ביצירה ובחיים.
נשיקות
עינת

ויטרינה אמר/ה...

מקסים כתמיד.
אוהבת את הפרשנות שלך ואת היופי מכל עבר. הכרטיס משגע אבל הכ יפה האוצר הפרטי שלך.
שנה טובה ומלאה יצירה , בריאות והגשמה !

Tanya אמר/ה...

מלכה!!! יצאה לך מקסים! כייף לראות איך לקחת את ה"לחלוך של אנה" והבאת אותו לסגנון שלך! מה יש להגיד -מלכה!

שני גואטה אמר/ה...

תענוג גדול לעיניים...מדהים איך כל אלמנט את בוחרת בקפידה וכל נקודה קטנה תמיד מסמלת משהו! ומה שמשלים את היצירה זו דווקא התמונה שצולמה ונבחרה באקראי כל זה ביחד מרכיב יצירה שאי אפשר להפסיק להסתכל עליה...מדהים!!!!!

אנונימי אמר/ה...

יקירתי המופלאה, כמו תמיד עונג אחד גדול והשראה בפני עצמה. החיבור המושלם שלך בין שלל האלמנטים אותם את מוסיפה לעבודותייך, מעורר בי הערצה בכל פעם מחדש, הם מוצאים את מקומם בעיצובים שלך כאילו הם נולדו להיות שם מלכתחילה, פשוט תענוג!!!!!
שלך עם המון הערכה, איילת.

לימוריתה אמר/ה...

כבר עברה שנה, כל כך מהר!!!
הפרשנות שלך מדהימה, הפרטים הקטנים
מתחברים אחד לשני לדף קסום כמו שרק את יודעת לעשות.
ועדן מהממת ממש כמו אמא!!!
שנה טובה ומתוקה,
שנה של אהבה, בריאות ושמחה,
שנה של הגשמה והצלחה,
שנה מלאה ביצירה פורה.
אוהבת המון
לימור