יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

Finnabair In Israel

 ההתחלה, אי שם לפני כחצי שנה בכרזה אחת מיוחדת במינה שלא איכזבה.....


הפוסט המיוחד על הסדנאות של אנה דוברובסקה, הידועה גם בכינויה האמנותי Finnabair אשר הגיעה אלינו מפולין בחודש אוגוסט האחרון, חיכה בסבלנות עד שאוכל להתפנות אליו ולהקדיש לו את מלוא תשומת הלב כראוי לתיעוד וסיקור של אירוע אמנותי חד פעמי במינו. לכן גם הפוסט ארוך במיוחד וגדוש בתמונות נהדרות המתעדות את האירוע המעשיר הזה, מציעה להתאזר בסבלנות ואף ללחוץ על התמונות להגדלה....התוצאה שווה זאת בהחלט:)
אפתח במס' מילים לטובת אלו שבמקרה לא עקבו אחר השתלשלות העניינים. אנה דוברובסקה מפולין היא אחת אמניות (אם לא ה-)מיקס מדיה המובילות כיום בעולם. אנה מלבד היותה חברה בצוות העיצוב של חב' Prima, היא גם DT Cordinator של חברת הסקראפ הפולנית Dots Studio 7, בה הנייר מיוצר בעיצובה. הלו"ז שלה עמוס ביותר והיא מבוקשת לסדנאות במדינות רבות בעולם.
הודות לעינת אלג'ם שדאגה להביא אותה אלינו לארץ, זכינו להכיר וללמוד ממנה ביומיים גדושים של סדנאות נהדרות, עתירות ידע וטכניקות.
אנה התגלתה כבחורה חייכנית, סובלנית ובעלת סובלנות מעוררת הערצה, מורת דרך נהדרת ומקצועית ללא פשרות. היא מעידה על עצמה כי מעולם לא השתתפה באף סדנא אמנותית כזו או אחרת, ואת כל הידע הרב שלה בתחום היא למדה לבדה דרך ניסוי וטעייה.
במהלך כל הסדנאות לאחר גילוי רזי הטכניקות הנפלאות שלה בתחום המיקס מדיה, היא נותנת לכולן יד חופשית במסע האישי של כל אחת ללא תכנון מקדים ומבקשת לא לחשוב יותר מדי, פשוט להשתחרר, מעין מסע אמנותי בו כל אחת ואחת היא מורת הדרך של עצמה...
במהלך כל סדנא, אנה יוצרת מההתחלה ועד הסוף יחד עם הבנות יצירה חדשה תוך שהיא חושבת בקול רם ומשתפת בלבטים ובדרך של המסע האמנותי שלה. כל יצירה שלה היא חד פעמית בלבד!
היום הראשון של הסדנאות התחיל בסדנת עיצוב על קאנווס בשם "Imagine", תוך שימוש בבדים וסרטי תחרות למיניהם, מדיומים, גליטר ספריי, ג'סו ועוד עשרות חומרים נהדרים


בתמונות אנה בתחילת יום הסדנאות, כשבתמונה השמאלית בקולאז', אלו הן כפות ידיה כפי שתועדו עוד לפני שהסדנאות החלו. במשך כשעה לפני אנה הכינה בעצמה את החומרים ותערובות הצבעים המיוחדים איתם עבדנו

במהלך הסדנא הזו צילמתי את כל השלבים בהם תמונת הקאנווס אותה יצרתי משנה את פניה מס' פעמים עד לקבלת התוצר הסופי. מזהים מה המוצר המוגמר?:) את התמונה הראשונה מימין בקולאז' אני אוהבת במיוחד...תחילת העבודה כשהקאנווס שלי לצידה של האחת והיחידה!
וקצת תמונות אווירה של החומרים הנפלאים איתם עבדנו......
את החומרים והקישוטים המיוחדים אנה מביאה משווקי הפשפשים בורשה ומעוד מקורות והם יחודיים לסדנאות אותן היא מעבירה.







הסדנא השנייה באותו היום היתה "Teabag Journal", כשההשראה היתה יומנה האישי עוצר הנשימה ביופיו של אנה, אותו היא יצרה תוך שימוש במגוון רחב של חומרים כשגולת הכותרת שלו היא כמובן טכניקת השימוש בשקיות תה.






למרות שהיומן היפהפה הזה מתועד אצלה בבלוג, צילמתי מס' תמונות (ויש עוד הרבה אצלה בבלוג כמובן), על מנת להביא את היופי הזה גם לכאן


ועוד קצת אווירה....



הסדנא שפתחה את בוקרו של היום השני היתה "Inky Memories", עיצוב דף אלבום גדוש במגוון טכניקות נהדרות, ושימוש בליין הדפים בעיצובה של אנה של חב' 7 Dots Studio ומיטב החומרים החדישים של חב' Prima.
בחרתי בכוונה תמונה איתה כבר הכנתי דף מעוצב(שלשמחתי אף פורסם בבלוג של חב' Prima), על מנת לראות את השוני הרב בין שני הסגנונות שלי ושל אנה. כאן הקישור לעיצוב שלי








והדובדבן שסגר את היומיים המעשירים האלה, היתה סדנת "Everyday Treasures", שנבנתה כל כולה בגב קאנווס

זהו הקאנווס אותו יצרתי בתמונה שצולמה במהלך הסדנא דרך אפליקציית האינסטגרם
והסוף.....


בהזדמנות זו אני רוצה להודות שוב לעינת ולכל הבנות אשר לקחו איתי חלק בסדנאות, היה נפלא ומעשיר במיוחד.
סוף שבוע נעים,
שלכן באהבה, רותי.

10 תגובות:

טליה אמר/ה...

איזה יופי של פוסט שנותן המון פירגון והערכה לסדנה המופלאה הזו ולאנה המדהימה. היה כיף להיזכר ביומיים הנפלאים האלו. תודה על התיעוד המקסים, היה נעים להכיר (: שווה היה לחכות!!

yael yaniv אמר/ה...

יקירתי, איזה כיף לחוות דרך עינייך (כי עם ההתלכלכות אני כבר לא מתחברת) - יצאו לך תוצרים משגעים וכרגיל, אין עלייך בפירגון.
נשיקות

rachel gazit אמר/ה...

בין מלכת המיקס מדיה (אנה) ומלכת הפרגון (את) הייתי אני שיכולה להעיד שכל מילה אמת והסדנאות היו מיוחדות ומהנות ושוות חצי שנה של ציפייה.

Einat's Art World אמר/ה...

רותי יקרה, אני מחפשת את המילים...
התעוררתי הבוקר לפוסט המדהים שלך, פוסט מלא בפרגון טוב ואמיתי מעומק ליבך, פוסט שגורם לי המון אושר על כך שהצלחתי לשמח אותך ואת הבנות שהשתתפו בסדנאות ולתת לכן חוויה מיוחדת של השראה ולמידה, כי בסופו של יום בשבילי זה האושר מעבר לכל ההבטים האחרים.
את אישה מיוחדת מוכשרת ענקית ואני כל כך שמחה לראות את התוצרים המהממים שיצרת בסדנאות.
ריגשת אותי מאד בפרגון הענק הזה ואני מקווה שבביקור הבא של אנה בארץ נוכל לקיים גם סדנאות בסטודיו החדש שלך.
תודה ונשיקות ממני.
עינת

מימס mimms אמר/ה...

קראסביצה מאיה, איזו רשומה
איזו כתיבה נהדרת ואיזה פירגון!
אין עליך!
היטבת לתאר את הסדנאות ואת אנה המדהימה.
אהבתי את התוצרים שלך, המדהימים כרגיל,
כייף היה לפגוש וןחבק אותך !♥

ענתיס אמר/ה...

רותי יקרה!
על הסדנאות של אנה שמעתי הרבה מחברותי והקרובות אך הפוסט שלך מרגש וחושף רגשות
תודה על השיתוף ואני כבר מתרגשת כי אני הולכת לפגוש את אנה בבלגיה
כמובן שהיצירות שלך מיוחדות במינן
ענתיס

פיית מרציפן אמר/ה...

כמה כייף היה לקבל השראה מאנה בחברה טובה ומשובחת.
העבודות שלך מקסימות והפרגון מחמם לב
נשיקות ממני
ענת

(גילעדית (מרגלית גילעד אמר/ה...

איזה יופי של פוסט וכל הכבוד על הפרגון. עוד כשהיו הסדנאות היה לי עצוב שלא יכולתי להשתתף בהן אבל עכשיו אחרי הפוסט שלך אני עוד יותר נחושה לא להפסיד את הפעם הבאה. וכולי תקווה שעינת תביא אותה שוב לארץ בקרוב לסדרה נוספת של סדנאות.

לימורוש הממוש אמר/ה...

פוסט מושקע ומקסים!!

חתולי8 אמר/ה...

נראה שנהניתם ונראה שהיה משגע! פוסט נהדר. איזה יופי!!!!
שנה טובה מותק♥