יום רביעי, 25 בינואר 2012

The Child Is 90

                    Life brings simple pleasures to us everyday    
        It is up to us to make them Wonderful Memories

אחת ההנאות הגדולות שלי במסגרת עבודתי, היא לתעד סיפורי חיים, לשמוע את הסיפור האישי של כל משפחה ומשפחה, לאסוף חומרים יחודיים, מזכרות ומסמכים נדירים המהווים בעצם פיסות מן העבר וביחד יוצרים ומרכיבים סיפור חיים שלם.
כל משפחה היא סיפור חיים אישי בפני עצמו, בו מופיעות דמויות שונות החוות במהלך השנים רגעים שונים ומיוחדים. וכאן נכנסת האמנות, העוזרת לי לספר ולהנציח את הסיפור האישי דרך הידיים שלי, ולשזור אותו בצורה אמנותית באמצעות הצילומים, המסמכים האישיים, הפורטרטים המיוחדים של הדורות הקודמים, על מנת שיצרו זיכרון מושלם למה שיהפוך לחשוב ומיוחד בעבור הדורות הבאים במרוצת השנים. ליצור בעצם, אלבום או יומן, שגם בחלוף הזמן לא יאבד עליו הכלח, תמיד יהיה שם, להזכיר לילדים, לנכדים ולנינים את הסיפור, העבר והמורשת.
מעין הפלגה תוך מסע בזמן.







בשבועות האחרונים, היתה לי הזכות והעונג לעצב אלבום חיים מרגש במיוחד לילד בן ה-90 שבתמונות. האלבום הוזמן באהבה גדולה ובתשומת לב מיוחדת לפרטי פרטים מנכדיו, שרצו להשתדל ולו במעט להוקיר ולהודות על הזכות שניתנה להם, לגדול במחיצת סבא מיוחד כשלהם. במשך כל התהליך קראו לו "סבא יצחק". 
אז הילד בן ה-90 אכן בעל עבר עשיר ומפואר מאוד. משפחתו הגיעה והשתקעה בארץ משנת 1850.
לאחר שהוריו ירדו מן הארץ, הוא נולד וגדל בסנט לואיס שבארה"ב. הוא פרופסור לפיסיקה, שקיבל מאוניברסיטת וושינגטון את תעודת המאסטר וה-PhD . בזמן מלחמת העולם השנייה שימש כחזאי באיי הפאסיפיק. בשנת 67' הגיע לביקור בארץ והתאהב בה, ובשנת 71' עשה עלייה ביחד עם אשתו ושתי בנותיו, והיה לפרופסור באוניברסיטה העברית. 
במהלך הכנת האלבום היה בידי אוצר אמיתי, תמונות ישנות, וינטאג' במיטבן, בדיוק כמו שאני אוהבת, עם סיפור חיים מרתק שעמד מאחור, והנה הצצה קטנה לחלק מאותו ה"אוצר" שהיה פרוש על שולחני בתהליך ההכנה.



בכריכת האלבום בחרתי להשתמש גם בתמונת הילדות הקסומה אותה עיצבתי ברשומה זו
תודה גדולה להילה הנכדה, דרכה זכיתי להכיר את האישיות המיוחדת בדמות סבה.
ללא ספק, הסיפור הצליח להשאיר בי חותם חזק על אהבה אמיתית ללא תנאים בין בן להוריו, בין אח לאחותו, בעל לאשתו, אב לבנותיו, וסב לנכדיו ולניניו.

והנה הצצה קטנה לחלק משולחן העבודה בזמן הכנת הפרוייקט, עמוס במיטב קולקציות וינטאג'יות


החומרים ששימשו בתהליך העבודה:
Prima Marketing- Pixi Glen- paper collection
Garden Gate, Rose Arbor #843205
Prima Marketing- Shabby Chic Treasures #890698
Prima Marketing-Buttons #550738
Bo Bunny- Welcome Home- COMBO stickers #10wc302
Kaiser Kraft- Mini Crochet Doilie-#079514
Kaiser Kraft- wooden treasurs
American Crafts- thickers- MARQUISE
Martha Stewart- Border Punch
Glue DOTS- mini #32809

מאחלת לכולנו Wonderful Memories,
עם המון רגעים קטנים ומיוחדים.
שלכן באהבה, רותי.

14 תגובות:

רינה קובנט אמר/ה...

רותי יקרה לי
אני בטוחה שהאלבום שעיצבת לפרופ" הוא יצירת אמנות מרתקת רק מהכריכה אפשר להתעלף
ברצוני להודות לך מקרב לב על עזרתך בעיצוב הכריכה הפנימית והצילומים הכלכך מקצועיים שלך של דפי אלבום הבר מצווה שהכנתי לנכדי גיא.
את גם יפה וגם מוכשרת, כלכך מלאת רגש ונתינה מכל הלב ובאהבה לסובבים אותך
ושוב תודה
אוהבת אותך המון
רינה

צרויה אמר/ה...

וואו! מרתק! איזה סיפור [וברור לי שזה רק על קצה המזלג...].
אני כ"כ אוהבת את היצירות שלך, הן מאד אמנותיות וממש ניתן להרגיש את האהבה, הכבוד והיראה שלך כשאת עובדת על אלבום. העדינות שלך נפלאה. פשוט מדהים! שירבו עבודות ושירבו עבודות שכיף לעבוד עליהן! אוהבת ומתגעגעת :-)

קשת זאבי אמר/ה...

כמה יופי! גם בעבודה שעשית וגם בתיאור של סבא יצחק.
לא סתם בחרו בך לפרוייקט כזה!

אנונימי אמר/ה...

איזה פוסט מרגש, איזו עבודה נפלאה שאליה אני מאוד מתחבר מן הסתם. אני מכיר את התחושה הזאת, של הסיפוק לרגש, להחזיר את בעלי התמונות לתקופה בה צולמה התמונה. במיוחד שהתמונה במצבה, לפני השחזור, כבר לא מצליחה באמת להחזיר את הזמן לאחור ולזכור את הרגעים של פעם.
לפעמים שאני מחזיר לבעל התמונה את השחזור, יש רגע של שקט, בו מבינים שהוא נוסע בזמן לרגע בו צולמה התמונה, וסרט החיים שכאלה מוקרנים בראש כמו על מסך.
עבודה מבורכת עשית כאן.
מאת : מתקן הזכרונות.

ורד והדס אמר/ה...

היי רותי המוכשרת כל כך. מצטרפת למילותיו של בעלי (מתקן הזכרונות ) . אוהבת מאד את עבודותייך מלאות הרגש והיופי. וזאת אחת מרגשת במיוחד.

נעמה מנור אמר/ה...

רותי, אכן סיפור מופלא, יצירה מושקעת ומותאמת ותוצאה מופלאה.

רוני זיו אמר/ה...

רותי היקרה והמוכשרת בעלת ידי הזהב, ההופכת כל אסופת זכרונות למזכרת יקרה מפז - שתמשיכי להאיר אך חיי סובבייך, אני בת מזל להיות מביניהם. אוהבת, רוני

Einat's Art World אמר/ה...

רותי יקירתי
רק שילוב מנצח של כשרון, ידי זהב ונפש רגישה ונוסטלגית כשלך, יוכלו ליצור אלבומים כל כך מרגשים.אין לי ספק שהאלבום המושלם הביא הרבה שמחה למשפחה.

חתולי8 אמר/ה...

איזו יצירה מרגשת! כל הכבוד יקרה.

Ruthie Tzchory אמר/ה...

תודה רבה לכולכם על התגובות המרגשות!!!
אילן, תודה על תגובה שהגיעה מהמקום המקצועי והמוכר לך, כיף גדול.

יעל.קיפודים אמר/ה...

צריך המון אהבה, כשרון ועדינות בכדי לגעת בזכרונותיהם של אחרים בצורה כל כך רגישה ולתת לכל דף את האופי שהוא מצד אחד רלוונטי למקבל ומצד שני יש בו המון ממך. את יחידה ומיוחדת, ואני בטוחה שאת מרגשת המון אנשים דרך האלבומים הללו...!

אנונימי אמר/ה...

חמודונת, מה שמייחד את יצריותיך,היכולת שלך להיכנס לעולם אחר ושונה ולדלות את יופים של החיים בנבכי ההיסטוריה. הפעם בחרת מתוך רבדי הזמן את התקופה הריאשונה בחיי הסבא הנפלא - תקופת הילדות. את יודעת מה יקירתי, בחרת בתקופה שעיצבה ויצקה יסודות חזקים באופיו של סבא יצחק. היסודות הללו "נעטפו" באהבה, רגישות והרבה הבנה וטופלו במיטב החומרים. מהפרח הקטנטן גדל אילן מפואר זקוף קומה. שוב יצירה מהדהימה. איזה כיף לי להכירך. שולחת לך את אהבתי חני.

מימס mimms אמר/ה...

קראסביצה מאיה, תודה שנתת לנו ולו הצצה קטנה לאלבום שהכנת לילד "סבא יצחק" :o))
אין ספק שזאת הנאה וזכות מיוחדת לתעד סיפור חיים של מישהו זר
ומי שלא חווה זאת לא יבין (בהזדמנות אספר לך ,הקשר דומה...)
משוכנעת שהמשפחה התמוגגה מהאלבום!

Ruthie Tzchory אמר/ה...

אכן זו זכות גדולה וחוויה מיוחדת לתעד ולעצב סיפורי חיים מיוחדים. מחכה לשמוע את ההקשר הדומה. נשיקות:)